Roszczenia do deweloperów

Specyfika umów deweloperskich do pewnego stopnia uzależnia klienta od dewelopera, który w procesie budowlanym pełni rolę inwestora. Interesy klienta określa podpisana umowa i prospekt informacyjny, które definiują parametry nieruchomości takie jak metraż, jakość wykonania czy czas ukończenia. Niedotrzymanie przez dewelopera któregokolwiek z tych parametrów daje klientom roszczenia wynikające albo z umowy albo z przepisów ustawy. Mogą to być kary umowne za opóźnienie w oddaniu lokalu, roszczenia o obniżenie ceny za niedochowanie metrażu lub jakości lokalu.

Roszczenia do dewelopera mogą mieć również charakter roszczeń gwarancyjnych opisanych szerzej w roszczeniach gwarancyjnych. Jeżeli wady występują w lokalu klienta, wówczas ma on indywidualne roszczenia związane z występowaniem tych wad. Jeżeli wady obejmują część wspólną budynku, wówczas roszczenia przysługują całej wspólnocie.

Pomagamy naszym klientom w dochodzeniu roszczeń indywidualnych i wspólnotowych. Przygotowujemy dokumentację niezbędną do dochodzenia roszczeń wspólnot mieszkaniowych. Prowadzimy postępowania reklamacyjne i doradzamy na etapie postępowań sądowych.

tel: +48 798 265 989 | email: roszczenia@bgbconsult.pl